tisdag 4 december 2012

Värme...

Aos December Daily: Dag nr. 5 är ordet värme...


Ikväll var det behövligt med en kopp värmande glögg, när termometern visar -22 grader!
Årets glögg hos oss är Saturnus Hallon och lakrits. Har ni inte redan provat den, tycker jag ni ska springa iväg till närmaste affär och köpa en flaska. Jag säger bara: Mmmmm.....

Imorgon blir det tapetsering hos familjen Nyström. Vi håller på att renovera i hallen, så nu kommer det att bli så snyggt till jul.
Det verkar som att kudden ropar på mej, så jag tror jag ska söka upp sängen. Äkta maken sover sen ett tag, för jag hör att det lever om från sovrummet...

Varma kramar från ett kallt Lillpite // Kikki



 
 
 

5 kommentarer:

Päivi sa...

Så sant så, glögg värmer! Härlig bild och sida!

Igår hade även vi över -20 idag lite varmare med "bara" -15 men jag nog inte bor så där jättelångt från dig i Norrländska mått :) Om det är Lillpite du bor i :)

Annacarin sa...

Hej Kikki!
Sitter här sent på julaftonskväll. Nu har alla gått hem och lugnet har lagt sig... rätt skönt! :-)
Såg ditt fina kort, gott med glögg! Jag har inte varit så flitig besökare på bloggsidor jag följer vilket ger mig dåligt samvete... men jag vill önska dig en fortsatt trevlig Julhelg!
Kram Annacarin

Annacarin sa...

Vill önska dig ett Gott Nytt År Kikki!
Kram Annacarin

Titti sa...

Hej Kicki har saknat dig sen länge. Har du fullt upp?
Eller har du blivit intapeserad i hallen...haha.
Jättekram Titti

Anonym sa...

Du har säkert någon behaglig åsikter och synpunkter. Din blogg ger en ny syn på ämnet.