söndag 15 januari 2012

Välkommen till världen...

Fick en beställning på ett kort av goa svägerskan BM. Hon är själv duktig scrappare, men hade inte riktigt tid att göra detta kort...


Pappret är BG Jack and Jill(tror jag det heter). Motivstämpeln från Inkido, och textstämpeln från Kort & Godt. Lite charms från mina gömmor, fjärilarna är en MS punch och namnet LUCAS är utstansat från Sissix alfabetet Monde de Blonde.



Till insidan har jag använt samma papper som framsidan, fjärilarna MS och så har jag skrivit dit en liten vers som jag hittat på nätet.

Sen måste jag bara få berätta att jag har fått kontakt med min allra första kompis, sen vi flyttade från Gällivare till Norrfjärden, som 6-åring. Vi höll ihop ändå fram till det vi var 16-17 år, men sen så fick vi olika intressen. Vi har väl hörts av nån gång efter det, men jag tror inte att vi har träffats på ca 20 år. Så läser jag i våran morgontidning, Piteå-Tidningen, att hennes mamma gått bort. Tårarna bara rinner ner för mina kinder, för minnet av mammas död är så färsk. Jag tänker så mycket på henne under dagen, och när jag så sätter mej framför datorn och går in på Facebook så har hon letat upp mej där och skrivit ett meddelande... Jag blir så himla glad, ringer upp henne och hör hennes glada, klingande röst. Trots allt som hon har i sin ryggsäck, och nu sorgen efter sin mamma, så är hon samma, gamla, glada tjej... Och nu har vi kommit överrens om att träffas, och att göra det ofta!!!

Nu är det dags att börja att förbereda middagen, och sen har jag kvällen räddad. För ni kan nog inte gissa vad jag ska göra! En till sak ni inte vet om mej: Jag ska nämnligen vara utropare på BINGO här i Lillpite!!! Det ni...

Hå och hej // Kikki

5 kommentarer:

Mim... sa...

Vilket underbart kort!
Ha det gott..

Lene sa...

Det är ju alldeles underbart. Stämpeln är så söt!
Kram lene

Lisa-olsi sa...

Ett jättefint och mysigt kort,
fint med samma papper på insidan.
Ha en bra vecka.
Kram Lisa

Petra sa...

Tack för hejaropen på min blogg, jag kommer nog tillbaks vad det lider.
Jättefint kort du gjort, o en så fin stämpel.
Så himla kul att få kontakt med en gammal vän, ni kommer säkert att få många fina stunder tillsammans.
Kram

Åsa/asamia sa...

Å vilket fint kort!!
Tack för att lämnade kommentar i min blogg.