onsdag 4 januari 2012

2012 första alster...

... blev en LO!

Den är gjord för att delta i Veckans skiss utmaning, som gick ut på att lifta en av inspiratösernas LO.
Jag fastnade  för en av Linda Griffins LO, för så fort jag såg den så visste jag med en gång vilket kort jag skulle använda... Det som inspirerade mej  var det enkla i hela LO´n, och de fina färgerna...
Så här ser Lindas LO ut:


Och så här blev min tolkning:


                                                        Jag tycker att LO´n säger allt...

Papprena är spillbitar från Maja Design "skogspromenad" och den gröna vet jag inte. Blommor från Prima, bradsen är jag osäker på, en liten bit av ett band och en gammal pärlspets. Alfabetet är utstansad Olivia.

Japp, så var det nya året igång då. Den stora händelsen är ju att vi ska bli farmor och farfar i månadsskiftet mars-april. Som jag längtar... Och jag skulle tro att det blir en massa bäbis alster här framöver!!!

Nu är det dags att fortsätta med nästa utmaning. Att skapa ett julkort i veckan... Jag har ju en massa julpapper som jag vill göra av, så att jag kan köpa nya till kommande jul. Sen så har det ju den fördelen att man inte behöver stressa med julkort sista veckan...

Ha nu en riktigt skön " Lill-Lördag". Och till mina vänner längre ner i vårt avlånga land: Håll er inomhus, och bjud inte in EMIL!!!

Kramelikram // Kikki

11 kommentarer:

Lene sa...

hej vännen!
Det är en underbar LO, ett fint minne att ha.
OJ tänker du göra ett julkort i veckan? jag har tänkt ett i månaden, men får se om det blir av!
Ha en skön dag!
Kram lene

Anna sa...

Sicken fin layout du har skapat, du har verkligen lyckats sprida det där lugnet som man vill åt när man scrappar om "tråkgare minnen".
Jättefin..// Anna på VS

onkis sa...

Det va en vacker LO,den säger mycket utan många ord.
Kram!

Hozzan sa...

Jättefin blev din Lo. Brukar vara tufft att scrappa sådana saker men bra jobbat...trots att du hade "rundgång i skype-lurarna".

Kramelikram
/En av surrkärringarna

Snor och Glamour sa...

Vilken härlig layout du gjort!
Tror jag skall lifta din idé med att scrappa dödsannonsen. Vad fint du gjort det!
Kram Ann-Louise på VS

Linda Griffin sa...

Vad roligt att du valt att lifta min layout :) Och vilken fin layout du gjort, så finstämt och vackert kring ett ämne som är svårt att närma sig, och desto viktigare att man gör det!

Marja Seidemo sa...

Vilken fin layout om ett svårscrappat ämne. Jättefint. Tack för ditt bidrag till VS!

Marita Johansson sa...

Jättefin LO

Kramis

http://papperochpyssel.wordpress.com/ sa...

Vilken fin LO du har skapat. Du klarade utmaningen galant och har även tagit dig an en annan stor utmaning att scrappa svåra minnen. /J*

TinaLinn sa...

Vacker LO, passar så fint för fotot och minnet =)

Susanne H / snuffehar sa...

Vilken fin layout. Kul att du hänger med oss på VS.