torsdag 24 november 2011

Några beställningskort...

...är det enda som  jag fått gjort. Och så är det 1:a advent i helgen, och inte en enda sort fikabröd har jag bakat!!! Nåja, skulle tro att det blir advent och jul ändå...  Det är första gången någonsin som jag inte har längtat efter att få plocka fram julen, men så är det ju 1:a julen utan att mamma finns med oss. Jag saknar henne nåt så otroligt, men jag känner att hom finns med mej hela tiden...

Nog om det... Nu är det beställningskorten jag ska visa!!!


Först ut är ett kort som en liten Tuva ska få. Papprena är Best Creation, blommorna är Prima och WOC, charmen hittade jag i mina gömmor och så lite bling...


Nästa kort är till Wilma som fyller 9 år. Det jag fick veta om henne var att hon spelar fotboll, så jag sökte med ljus och lykta på nätet efter nån passande bild. Hittade ingen som passade, och tiden var för knapp att beställa nån stämpel. Så då tänkte jag att varför inte göra ett fotbollskort! Och det jag gjorde... Det är väl inte nåt av mina bästa jag gjort, men ändå...


Sista kortet skulle vara till Julia som fuller 12, och håller på simmning. Bilden hittade jag på nätet, och målade det med promarker. Papprena kommer från Echo Park (Splish Splash), et ihop knöcklat silkespapper och ett tårtpapper. Alfabetet är stickers från Prima, och så naturligtvis lite bling...

Nu måste jag försöka ta mej i kragen och komma igång med julkortstillverkningen. Det är ju inte många veckor kvar nu...

Nu ska jag ta och börja plocka undan lite grejor så att mina tomtegubbar får komma fram. Sån tur är så är min älskling ledig från jobbet imorgon, så då kommer det mesta fram!!!

Ha en härlig torsdagskväll!

Kramen från mej...

5 kommentarer:

Titti sa...

Korten blev jättefina. Fotbollen blev lyckad till tjejen , det är inte alltid lätt att hitta det man behöver. Din mor tittar ner på er och är riktigt stolta för det ni gör och era tankar som finns hos henne, förstår om det fattas något känns alltid konstigt, min mamma har varit borta nu i 10 år och saknaden finns alltid där, men livet går vidare och tror de blir glada om man har skojigt. Ha nu en härlig helg med 1:a advent kram Titti

Marita Johansson sa...

Såna fina kort

Unknown sa...

Så fina kort,
fotbollen va ju hur fräck som helst, och stämpeln på det översta kortet va såååå söt.
Kram Elin

Åsa/asamia sa...

Vilka fina kort du gjort!
Tack för att jag fick kika in hos dig.

onkis sa...

Vilka fina tema kort du gör,
dom kommer att bli jätteglad när dom får sina fina kort.
Kram!