måndag 1 augusti 2011

No 8 blev ett...

... JULKORT! Oj så himla kul det var... Nu känner jag starkt för att göra ett gäng julkort. Har sett i en hel del bloggar såna underbart snygga julkort, att jag riktigt längtar efter julen!!! Ni tycker säkert att jag är lite galen, men jag bara ÄLSKAR julen!!!

Pappret är från spillådan,stämpeln ser väl alla att det är Magnolia. Puncharna är MS, och blinget är från min blinglåda. Det blev faktiskt riktigt snyggt med ett blått kort, och blinget i rött som bryter av...

Idag har jag varit och hjälpt pappa lite. Mamma har återigen åkt in på lasarettet, så få se hur länge hon blir där den här gången. Det har varit som en berg och dal bana med mammas sjukdomar sen i våras. Nu är det konstaterat att hon har en gravt, kronisk hjärtsvikt. Plus att en av hennes 3 opererade hjärtklaffar läcker. Och så har hon en massa andra sjukdomar som gör att hon inte svarar så bra på medicinen mot hjärtsvikten. Jag har väl innerst inne vetat att hon varit riktigt sjuk, men samtidigt inte velat inse HUR sjuk.Det kanske beror på att jag själv haft det jobbigt med min whiplash... Men nu är det så här, och då får vi acceptera det och ta en dag i taget...

Var rädd om era nära och kära, och berätta för dom hur mycket dom betyder för er. För det kommer en dag när det är försent...

Kram till er alla // Kikki

4 kommentarer:

Hozzan sa...

Ja du min vän nog är livet en berg- och dalbana och kanske är det just det som kallas livet.

Min tur att skicka tröstekramar till dig min vän.

onkis sa...

Va tråkigt med din mamma,hoppas att hon repar sig och kommer hem snart igen.

Vilket fint julkort,stämpeln är jättefin!

Marita Johansson sa...

Hoppas att hon snart är hemma igen

Jättefint julkort

Lisa-olsi sa...

Ett härligt julkort.
Tråkigt med din mamma.
Hoppas du får må så gott det går.
Kram Lisa