tisdag 7 september 2010

Lite smått och gott...

Hittade detta i Linda Horns blogg. Kunde bara inte låta bli att kopiera det, så här får ni veta lite mer om mej. Både intressant och ointressant...


Hur gammal är du om fem år?  54


Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Mike och Tyson (våra taxar), min mammaoch pappa, svärmor,min äkta hälft och våran yngsta son.


Hur lång är du? 167 cm i strumplästen


Vilken är den senaste filmen du sett? Knight and day, med Tom Cruise och Cameron Diaz. (På bio)

Vem ringde du senast? Våran son Tobias (Han är och jobbar nere i Sala)


Vem ringde dig senast? Helene O (en granne)


Hur löd det senaste sms:et du fick? Tack så mycket hörni, blir nog en fin frilla*smilies* (Från Malin, sambo med mellansonen Robin. Hon fyllde år i går, så vi gav henne lite pengar)


Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa 


Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta sen 56 år


När såg du senast din mamma? Idag


Vilken ögonfärg har du? Blå-gröna


När vaknade du i dag? 05.50-som alltid


Vilken är din favoritplats? Hemma vid köksbordet


Vilken plats föredrar du minst? Garaget


Vad skrämde dig om natten som barn?  Spöken och mördare...


Vad fick dig verkligen att skratta senast?  Jag skrattar ofta och åt mycket, så jag kan inte riktigt svara på den frågan...


Hur stor är din säng? 180 cm, som delas med äkta hälften och hundarna :-)


Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar


Sover du med eller utan kläder på dig? Utan!!!


Hur många kuddar har du i sängen? 5 totalt


Hur många landskap har du bott i? Norrbotten


Vilka städer har du bott i? Här uppe i norr är det inte så många städer, mest bara byar och samhällen. Men jag har bott i Malmberget, Gällivare, Norrfjärden, Öjebyn och nu i Lillpite


Är du social? Mycket :-)


Vilken är din favoritefterrätt? Fransk gräddkaka med hjortron. Yummie!!!


Tycker du om kaffe? Ja.


Vad dricker du till frukost? Te.


Sover du på någon särskild sida? Nej!

Kan du spela poker?  Njaa...


Tycker du om att mysa/kela? Absolut!!!


Är du en beroendemänniska? Inte det...


Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.


Vill du ha barn? Har redan 3 underbara söner.


Kan du några andra språk än svenska? Engelska


Har du någonsin åkt ambulans? Nej.
Föredrar du havet eller en bassäng? Havet.


Vad spenderar du helst pengar på?  Pyssel.

Äger du dyrbara smycken? Nix!


Vilket är ditt favoritprogram på tv? CSI


Kan du rulla med tungan? NEJ! Jag har försökt, men det går bara inte...


Sover du med gosedjur?  Våra 2 taxar.


Har du kvar klädesplagg från då du var liten?  Ja.


Vad har du närmast dig just nu som är rött? Kaffetermosen
Flirtar du mycket? Nej.


Har du fått fortkörningsböter någon gång? Japp! 1 gång.

Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Tunnbröd, loka, creme fraiche


När var du i kyrkan senast?  23 Juli. På våran fd.grannes begravning. Usch!!!


Vem var din favoritlärare på högstadiet? Hade ingen favorit.


Hur länge har du campat som längst i ett tält? Oj, sovit i tält... Hmm. Det var sååå länge sen. En natt på en ö, när jag földe med och fiskade.


Vad lyssnar du på just nu? En talbok. Anne Holt-Det som aldrig sker


Vem såg dig naken senast? Min man!!!


Vad är det för färg på din tandborste? Orange.


Vem ringer du när du är arg/ledsen? Det beror på...


Har du någon piercing? NEJ!


Din största vinst? För längesen. 6000:-(Lottovinst som delades med mamma)


Civilstånd? Gift.


Vilka hemsidor besöker du dagligen? Min bloggrunda, några av favoriterna, aftonbladet.


Är du fåfäng? Absolut inte!!!


Vilket är ditt drömjobb? Har alltid tyckt om små bebisar, så barnskötare på BB  har jag gärna velat jobba med...


Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Jag skulle vilja ta med mej min familj med respektive, på en riktigt skön semester. En hotell weekend, en äventyrsupplevelse... Ja, nånting åt det hållet. Fyller ju 50 nästa höst, så få se om det blir då...


Vad har du haft för husdjur? Undulater, katt, hund, akvarium


Svär du ofta? Ja...


Sverige när det är som bäst? En tidig sommarmorgon med fågeelkvitter, en klar och kall höstdag, en solig vinterdag med gnistrande snö...


Kan du åka slalom? Ha, ha, ha... Inte det...


Vad har du ätit i dag? Te och mackor till frukost, kräm och stekt korv till lunch, hemmagjort potatismos älgstek och grönsaker till middag.


Vad har du för utbildning? 3 årig ekonomisk linje på gymnasiet. Men jag har aldrig jobbat inom den branchen. Har en barnskötarutbildning också, och det var det jag jobbade med när jag var med om min olycka...


Vilken är din bästa egenskap? Positiv


Vilken är din sämsta egenskap? Dåligt med tålamodet


Saknar du något? Vet inte vad det skulle vara. Pengar i så fall...


Är det viktigt att fira födelsedagar? Man behöver inte fira så hårt. Ett telefonsamtal och några grattis hälsningar går också bra.


Vad gör dig ledsen? Oärlighet och skitsnack


Vad gör dig glad? Min underbara familj, positiv feedback.


Vad ska du göra i helgen? På lördag ska jag med på älgjakt, annars blit det nog att scrappa...


Vad är det knasigaste du gjort? Ha,ha... Det tänker jag inte tala om här.


Vad har du för laster? Laster... Jag röker inte, dricker mer än måttligt, är ingen som tycker om att springa i en massa affärer...


Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Borsta tänderna, lyssna på talbok och lösa korsord i sängen.



Häjna var riktigt skoj :-)  Jag hoppas att många av er som är in och läser detta, kopierar det  och svarar på frågorna.

Nu ska jag göra det som jag svarade på sista frågan. GOD NATT!!!

Kram // Kikki





3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att få läsa lite om dig, och framför allt att hitta in till dig!! Gillar dina stjärnkort längre ner!!!

ha det gott!

Sofia sa...

Tittar tillbaka. Kul att läsa om andra =)

Terés sa...

Åh, va kul att se hur det sprids... Jag har en likadan i min blogg! Låter härligt med älgjakt. Det var längesen för min del. Jag har min mormor och morfar i Norsjö så det har varit lite jakt och fiske för mig i min barndom.

Kram