fredag 12 mars 2010

Nya kort.

Hallå där i det fina vårvädret! Just nu känns livet så mycket roligare. SOLEN skiner från en klarblå himmel! Vad kan man annat göra än att njuta.....
Fick beställningar på 2 kort tidigare i veckan, och igår fanns bara glädjen att scrappa. Fram med grejerna och VIPS så var dessa gjorda. Det första kortet skulle det helst vara med nåt med speedway. Sagt och gjort! Googlade på Jason Crump, och fann denna bild. Pappret är från spill-lådan, så jag har ingen aning om vad det heter. För att göra det lite roligare på insidan, hittade jag ett större lego-hjul som jag rullade i stämpelfärg. Sen körde jag det över pappret. Det blev s..t läckert!
Till det andra kortet fick jag fria händer. Jag är ju ingen som riktigt scrappar i rosa. Får det inte riktigt att stämma, därför finns det inte många rosa papper hos mej. Men måste ändå medge att det ser fint ut....





Igår kväll så ringde svägerskan BM och hade ett till beställningskort. Den här gången skulle det vara till en kvinna som fylller 50 år. Denna kvinna tycker om vin och choklad, så det skulle gärna vara med på kortet. Mina tankar malde när jag gick och la mej, och innan John Blund kom så hade jag klart hur jag skulle göra. Det första jag gjorde när jag steg upp, var att gå ut i garaget och hämta en vinkork. Den hade äktingen i en av sina fiskelådor, med rev och krok upplindad på sig. Linda upp det på nåt annat, och tillbaka i fiskelådan.
Sen leta reda på Paradis asken, naturligtvis uppäten...... I alla fall...... Så här blev resultatet.....






Det var allt gott folk!

Ha en riktigt fortsatt skön dag // Kikki

1 kommentar:

Lena B E sa...

Åh så fina kort du gjort!! Däckspåren blev verkligen läckert!! Väldigt kul ide!! :)
Ja visst är det skönt att det snart är vår, töar det hos dig med?
Ha en jättetrevlig helg!
Kramar från Lena