måndag 29 mars 2010

Mässa, scrappträff.och alster till Lenas utmaning.

Tjingeling allihopa!

Nu är NorthernLightScrappers 1:a mässa avklarad. Det har varit en helt underbar helg :-)) Produktionen har inte varit så hög för min del, men vad gör det! Man träffar ju en hel del fantastiska scrappare.....
Jag fick också träffa min super goa vän Nettan. Ni vet hon som har scrapbooking4you.

Här är mina tävlingsbidrag. Inga vinster, men ett stort framsteg att jag törs lämna fram till beskådning och bedömning. I alla fall så blev det en LO och 2 kort. Jag är nöjd med resultatet och det är ju huvudsaken.....

Denna LO hade jag tänkt skulle få vara med i Lenas fjärilsutmaning. Lena är en suverän scrappare, men tyvärr så har hon gått och ramlat och brutit handleden, och har stillestånd i scrappandet. Gör gärna ett besök hos henne, och beskåda hennes scrapping.                             
Från Fruarna Lilja kommer uppslaget till detta kort. Ideras blogg finns massor av underbara ideer och uppslag. Ett tips är att ta och bege er dit. Ni blir inte besvikna. 
Utmaningen till detta kort var att göra ett kort i svart och vitt, med en accentfärg. Och detta blev mitt resultat.                                                                                           

Detta kort är gjort efter en utmaning där man skulle inspireras av ordet RESA. Valfri tolkning gällde, och för mej är kort det som gäller just nu. På insidan har jag gjort ett kuvert där man kan skriva en personlig rad, eller lägga i en slant.

Det var allt för denna gång. Få se nu hur detta kommer att se ut i bloggen. Har kämpat med texten, men nu ger jag upp. Ni får ta det som det är........

Kramar till er alla  // Kikki

4 kommentarer:

Lena sa...

Hej på dig!
Tack snälla för ditt bidrag. Så himla fin LO du gjort. Klart att detta foto är dig kärt. Här rullar dagarna på. Det är inte mycket jag kan göra. men njuta av era saker det gör jag verkligen. visst gör det ont, men det har lättat lite nu om jag inte gör något. Kram Lena

Lotta sa...

Åh vad kul ni verkar ha haft....vilken tur att du blev så fisk att du orkade vara med....fast jag kan tänka mig att man får vara RÄTT så sjuk för att missa en sån helg...hehe..
Vadå inte vågat lämna in bidrag förut??? shit vännen, du som är sååå duktig!! LO:en är ju bara så fin, vilka fina detaljer och färger. Och kortet i mitten.....wow, vilken underbar vikning....inte det lättaste att få till det så eller? I lööööv:) Och det sista kortet...hmm, på den lilla ön skulle man ha legat med en paraplydrink i ena handen och bara njutit:) Jättefint!!

Ha nu en mega-go påsk....Kram

Anonym sa...

Stog och beundrade ditt fina kort med den roliga vikningen på mässan, så fina alster du gjort.

//Sussig

Carina sa...

Så fina saker du har gjort!!! Och vilken rara man du har, låter som min... ;o) Ser att det har varit mycket för dig, sänder en liten tanke och kram över cybern. förstår precis hur det kan vara , men som du skrev det är ingen idé och grin (eller vad det nu var). Har inte glömt att jag fick något fint av dig, ska bara tänka ut att göra några vidare innan jag visar den. har varit en del här också och jag har prioriterat lite pyssel då för min del. Jag jobbar som bäst under press (som olika tävlingar) så nu har jag pysslat en del med det. Ha det så gott!!! Kramen