onsdag 17 februari 2010

Jag har fått min första award!

Jag har just varit ute på en bloggrunda och hamnade hos duktiga Milou, och vad ser jag där. Jo, hon har delat ut en award till mej.... Jag blev superglad :-) Så här ser den ut.

Med utmärkelsen följer att jag ska:
- kopiera awarden till min blogg
- länka till personen som gett mej awarden
- berätta sju intressanta fakta om mej själv
- välj sju andra bloggar att ge awarden till
- länka till deras bloggar
- lämna en kommentar i deras blogg med information om att du gett dem en award

Här är 7 fakta , intressanta eller ej, om mej :

1. Jag är popkorn tokig! På gränsen till beroende.....
2. En annan hobby som står mig varmt om hjärtat är trädgård. Jag driver upp plantor själv, för att till   sommaren njuta av dess underbara prakt!
3. Jag är med och sjunger i Infjärdens kyrkokör. Super roligt!!!
4. Fruktansvärt idrottsintresserad. Har 3 grabbar som idrottat hela deras uppväxt. Hockey på vintern och fotboll på sommaren. Ser hemskt gärna på elitserien i hockey. HEJA LULEÅ!!
5. Blir lätt rörd. Kan gråta för minsta lilla. Det kan vara nåt djur eller människa som far illa, eller nåt så simpelt som en vacker sångtext.
6. Jag ringer till min mamma minst en gång/dag.
7. Jag är en riktig hönsmamma! Om jag ringer eller sms:ar till mina 2 äldsta söner och de inte svarar på ett tag, då börjar tankarna surra: Det har väl ändå inte hänt nåt.... Då måste jag ta mej i kragen, för jag vet ju att de kan ju lika gärna vara på sina träningar. Men sån är jag.

Japp, det var lite om mej. Nu skickar jag vidare denna award till föjande personer:

Brittmari - min duktiga svägerska
Cina - mailkompisen från Skåne
Lotta - underbara kortmänniskan
Lena BE - för att hon är en sån glädjekälla
Lena - ger såna varma kommentarer
Yvonne - en till super korttillverkare
Gunsan - min 1:a blogg jag besökte, och blev så impad av ALLA hennes alster

Nu är det upp till var och en vad ni gör med awarden. Men dessa tjejer är några av mina inspirationskällor, och därför vill jag ge awarden just till dom.

Kram // Kikki

5 kommentarer:

Yvonne sa...

Tack så hjärtligt för AWARDEN! Det värmde verkligen.
Jag lägger den i min sidebar och länkar till dig. Det där med 7 grejer om mig skippar jag för jag har gjort det förut =))
Tack också för titten och kommentar hos mig.
Du gör också väldigt fina grejer.
KRAM//Y

Lena B E sa...

Tack så mycket för att du vill ge mig en award och tusen tack för ditt fina omdöme om mig. Jag blir sååå glad!! :) Som du kanske sett på min blogg så tar jag inte längre emot awarder, jag har bestämt mig för att avstå från detta, av den anledningen att det stjäl så mycket scraptid tycker jag. Men jag ska göra ett undantag denna gång och lägga till den i min lista med utmärkelser, längst ner till höger på min blogg. Jag kommer inte att dela ut den vidare dock eller blogga om den. Mina 7 fakta ska du få här, 1. Jag har spindelfobi. 2. Jag tycker att det är så roligt att få/kunna glädja andra. 3. Jag hatar min sjukdom, fibromyalgi, och önskar den dit pepparn växer. 4. Jag är överviktig men jag bryr mig inte, tycker det viktigaste är att man mår bra. 5. Det viktigaste hos en person tycker jag är insidan, utsidan är bara ett skal. 6. Jag är vegetarian av hälsosjäl. 7. Jag gillar att sjunga och var med i skolkören en gång i tiden. ;) Japp, det var mina fakta, varesig dom var intressanta eller inte. Hi hi...
Ha en jättetrevlig dag.
Kramar från Lena

Lena sa...

Jag säger lika, tack för den fina awarden och goa ord om mig. Hoppas du inte tycker jag är otacksam, för så är det inte. Det är bara det att jag tycker detta tar alldeles för mycket av min tid och väljer därför att inte skicka den vidare. Men precis som Lena BE så ska du få 7 saker om mig.
1. Jag kan gärna hålla en spindel i handen, men tål inte ens att se en orm på bild!
2. Jag älskar änglar och samlade på porslinsänglar under många år.
3. Jag älskar blommor och att odla.
4. Blir lätt rörd för vackra ord eller bilder.
5. Hatar orättvisor, som får lugna mig att bli riktigt arg.
6. Jag är en pysselmänniska. Har alltid gillat det om det så har varit att handarbeta eller pynta hemma.
7.Jag tycker om att sitta vid datorn. Kan inte mycket, men är envis som 17 och vill lära mig nya saker hela tiden.
Detta var lite om mig. Ha en jättebra dag och sköt om dig. Kram Lena

Lena B E sa...

Hej igen!
Undrar om mitt mail kom fram till slut? Första gången funkade det tydligen inte så det fick jag ett felmeddelande om, men jag prövade en andra gång, och hitills så har det inte kommit nåt felmeddelande i alla fall.
Kram Lena

Lotta sa...

Åh, Tack vännen....vad glad jag blir!!!! Så var det kul att läsa dina små sanningar om dig...och jag började gapflabba när jag läste nr 7....mina tankar for DIREKT till min mamma....Hon är preciis sån...sms:ar hela tiden, svarar jag inte inom 2 sek då har det hänt nåt....hör hon på radion att det hänt en olycka i närheten här...ja då är det säääkert vi (nåt av hennes bart) som är med i den och hon slänger sig på telefonen...Jag måste sms varje dag jag kommit fram till jobbet....Det har hänt att gånger då jag kanske inte svarat av nån anledning, då har hon ringt sjukhus runt om kring här....Ja jisses, man jag kanske blir sån med....säkert.... :)

Kram